Fulfillment – obsługa logistyczna dla e-commerce

Klient kupujący towar w sieci chce, by jego zamówienie dotarło do niego jak najszybciej. Z uwagi na to, krótki czas realizacji zamówienia jest ważną cechą sklepu internetowego, co gwarantuje jedynie sprawnie prowadzona logistyka. Jak zapewnić płynność dostaw, gdy brakuje czasu na samodzielne pakowanie i wysyłanie produktów? Odpowiedzią jest fulfillment.

Zakupy w internecie z roku na rok zyskują na popularności i obecnie większość użytkowników sieci przynajmniej raz w roku zamawia produkty on-line. Z badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że w 2019 roku ponad 62% Polaków robiło zakupy za pośrednictwem sieci. Rok wcześniej było to 56%. To samo badanie wskazuje, że Polacy najchętniej korzystają z rodzimych sklepów internetowych. Zakupy na zagranicznych witrynach dokonuje obecnie mniej niż 26% internautów.

E-commerce z Omegą Pilzno – sprawdź naszą ofertę dla sklepów internetowych.

Powyższe dane wskazują jasno, że trwa obecnie koniunktura dla polskich właścicieli sklepów internetowych. Jest ona dodatkowo wzmagana sytuacją związaną z przedłużającą się pandemią, która sprzyja zdalnym zakupom w sieci. Z analizy firmy badawczej GFK wynika, że już teraz polski rynek e-commerce generuje obroty, których wartość przekracza 126 mld złotych rocznie.

Fulfillment – oddelegowanie obsługi logistycznej sklepu internetowego zewnętrznemu operatorowi.

Właściciele sklepów internetowych przeżywają hossę, która wiąże się ze wzrostem liczby zamówień, wymagających szybkiej obsługi i wysyłki do klienta. Ponadto czas realizacji zamówienia jest bardzo ważnym wskaźnikiem, który może zadecydować o tym, czy klient wróci na naszą stronę, czy też nie. Często jednak brak szerokich zdolności logistycznych w zestawieniu ze skokiem liczby zamówień, może skutkować przedłużającym się czasem dostawy. Rozwiązaniem dla takich przedsiębiorstw jest usługa fulfillment.

Zalety outsourcingu obsługi logistycznej

Magazyny skupiające się na świadczeniu usług dedykowanych dla e-commerce mogą wspomóc sklepy internetowe w części lub całości zadań związanych z obsługą logistyczną zamówień. Przekazanie tych zadań zewnętrznej firmie logistycznej zamyka definicję pojęcia fulfillment. Zewnętrzny operator może wyręczyć właściciela sklepu internetowego w zasadzie na każdym etapie procesu logistycznego. Do działań w ramach usługi fulfillment należą:

Właściciel sklepu internetowego może zlecić wszystkie zadania logistyczne firmie zewnętrznej lub zdecydować się na zakres współpracy ograniczony do wybranych punktów. W każdym scenariuszu zyskuje on czas, który może wykorzystać na rozwój swojej działalności lub dopracowanie produktu. Unika także konieczności inwestowania w zaplecze logistyczne, takie jak choćby budowa własnej przestrzeni magazynowej lub zatrudnianie personelu do obsługi przepływu zamówień.

Magazyn dedykowany dla e-commerce powstaje w Rzeszowie – dowiedz się więcej.

Korzystając z usług centrum logistycznego właściciel sklepu internetowego nie traci jednak kontroli nad swoimi zamówieniami. Obecnie większość tego typu usług jest w pełni skomputeryzowana, a dostęp do danych dotyczących przepływu towarów czy wolumenu w magazynie jest stały. Ponadto integracja systemów obsługi magazynowej WMS z oprogramowaniem e-sklepów pozwala na automatyzację wysyłki powiadomień do klienta docelowego o kolejnych etapach realizacji zamówienia.

Wzrost liczby zamówień w święta czy takie dni, jak cyber Monday lub black Friday może przerosnąć zdolności logistyczne sklepu internetowego. Z uwagi na to, dodatkową zaletą outsourcingu jest „odporność” profesjonalnego magazynu dedykowanego dla e-commerce na szczyty sprzedażowe.

Skomentuj wpis