Pełna kontrola klienta nad transportem
24.03.2020Bieżąca informacja o aktualnej pozycji pojazdu transportującego towar, jest istotna dla klientów zlecających przewóz. Z wykorzystaniem zaawansowanej telematyki dostarczenie podobnych danych jest niezwykle proste, ale dzięki systemom informatycznym przewoźnik może zaoferować o wiele więcej.
Niezależnie od tego czy wykonywany jest transport bliski czy daleki, zlecający go klienci interesują się przede wszystkim tym, kiedy ich towar dotrze na miejsce. Da się to oszacować z wyprzedzeniem, ale duża zmienność czynników wpływających na ostateczny termin dostarczenia przesyłki może wypaczyć nawet najlepszą estymację.
Kluczowa jest pełna informacja o bieżącej sytuacji pojazdu, która nadaje przewidywaniom oczekiwanej precyzji.
Nowoczesne systemy telematyczne, takie jak np. GBOX, zapewniają przewoźnikom dostęp do użytecznych informacji, generowanych przez, pracujący na trasach całej Europy, tabor pojazdów ciężarowych.
Najważniejsze nie są jednak same dane, ale sposób, w jaki się je wykorzystuje. Istotne jest również to, by pełen dostęp do kluczowych informacji miał także klient zlecający transport.
Transport po UE wykorzystujący najnowsze technologie – skontaktuj się z nami.
System telematyczny w transporcie międzynarodowym – czego mogę dowiedzieć się od przewoźnika?
- Gdzie aktualnie znajduje się mój towar? /lokalizacja GPS
- Jaki status ma transportujący pojazd? /jazda czy postój
- Ile czasu pracy zostało kierowcy? /dane z tachografu
- Czy występują utrudnienia na drodze? /traffic info
- FINALNIE: Czy transport dotrze na czas?
Klient w każdej chwili może dostać informację o tym, gdzie znajduje się jego towar i czy jest np. w ruchu na autostradzie, a może kierowca zatrzymał się już na odpoczynek dobowy na którymś z parkingów. Dla klienta istotna może być też wiadomość o tym, że kierowca utknął w korku albo wręcz przeciwnie, ma przed sobą wolną drogę.
Z perspektywy przedsiębiorstwa, którego działalność w pewnym stopniu zależy od jakości usług świadczonych przez przewoźnika, taki zestaw danych może okazać się niezbędnym uzupełnieniem wiedzy, ułatwiającym planowanie i optymalizację procesów w firmie. Udostępnianie klientom danych z systemu telematycznego zapewnia również pełną transparentność we współpracy na linii przewoźnik i podmiot zlecający transport.
Centrum dowodzenia w biurze, a nie w kabinie
Dzięki zaawansowanym systemom telematycznym spedytor nie musi już pozostawać w ciągłym kontakcie telefonicznym z kierowcą, by pozyskać pełną informację o statusie danego pojazdu. Niezależnie od tego czy jest to transport do UK, transport do Niemiec czy transport krajowy, spedytor może na bieżąco reagować np. na sytuację na drodze.
W liczącym 700 pojazdów taborze Omegi Pilzno niemal wszystkie ciężarówki są już wyposażone w urządzenie GBOX.
System łącząc dane z tachografu, aktualną lokalizację pojazdu oraz dane dotyczące natężenia ruchu, jest w stanie dokładnie wyliczyć, jak długo zajmie kierowcy dojechanie do celu. Dysponując tą wiedzą, spedytor może przede wszystkim skrupulatnie planować kolejne etapy transportu, a dodatkowo – na życzenie klienta – przekazywać mu wszystkie interesujące go informacje.
Wiedza nie jest jedyną wartością, którą klientowi firmy transportowej dają nowoczesne systemy telematyczne. Niezwykle ważnym aspektem są również kwestie bezpieczeństwa przewożonego towaru, choćby w razie ewentualnej kradzieży lub napadu. Ciężarówka wyposażona w lokalizator GPS, utrzymujący stałą łączność z systemem, gwarantuje spokój zarówno klientowi, jak i przewoźnikowi oraz samemu kierowcy.
Wybierz transport międzynarodowy dostosowany do Twoich potrzeb – skontaktuj się z nami.
Co daje klientowi system telematyczny?
- Bieżącą informację dotyczącą tranzytu
- Zwiększone bezpieczeństwo towaru
- Precyzyjne przewidywanie terminu dostawy
Telematyka: Lokalizator w Omedze Pilzno
W liczącym ponad 600 pojazdów taborze Omegi Pilzno niemal wszystkie ciężarówki są już wyposażone w urządzenie GBOX w wersji Light. Systemem telematycznym objęte są zatem praktycznie wszystkie zadania transportowe, które prowadzimy. Obecnie pracujemy nad tym, by w przyszłości dać klientom możliwość bezpośredniego dostępu do danych pochodzących z urządzeń GBOX.