CASE STUDY: magazyn zaprojektowany dla Klienta

OMEGA Pilzno przygotowała nowy obiekt logistyczny oraz zorganizowała stałe przewozy komponentów i gotowych produktów dla fabryki rowerów należącej do firmy Decathlon – globalnego producenta i dystrybutora odzieży oraz sprzętu sportowego.

 

Magazyn zaprojektowany dla klienta (case study)

OMEGA Pilzno oraz Decathlon są partnerami biznesowymi od blisko 5 lat. Dotychczasowa współpraca dotyczyła m.in. realizacji przewozów gotowych produktów z Polski do Europy Zachodniej. W efekcie długoletniej kooperacji i rosnących potrzeb firmy Decathlon w zakresie logistyki kontraktowej na rynku polskim, klient złożył zapytanie o zaprojektowanie magazynu buforowego w regionie centralnej Polski.

PROJEKT MAGAZYNU DLA KLIENTA – WYZWANIA

Zadanie uwzględniało zorganizowanie obiektu logistycznego w nowej lokalizacji wraz z obsługą transportową dostaw komponentów just-in-time do istniejącej fabryki rowerów. Kluczowe było dobranie obiektu w niewielkim oddaleniu od fabryki Decathlon, który dodatkowo będzie świetnie z nią skomunikowany – najlepiej z uwzględnieniem dróg szybkiego ruchu i autostrad. W ramach współpracy istotne były również aspekty związane z dostosowaniem magazynu do norm organizacyjnych sieci Decathlon oraz rezerwowanie zasobów potrzebnych do realizacji stałych dostaw istotnych do utrzymania cyklu produkcji w fabryce rowerów.

 

Główne wymogi klienta

  • lokalizacja magazynu w niedużej odległości od fabryki rowerów,
  • elastyczność w dostępie do zasobów logistycznych w obszarze magazynowania i transportu,
  • zgodność procesów z normami organizacyjnymi klienta,
  • szybkie wdrożenie projektu.

 

Najważniejsze zadania

  • odbiór komponentów do produkcji rowerów z portów w Gdańsku i Gdyni,
  • obsługa magazynowa: składowanie i kompletacja w magazynie w centralnej Polsce,
  • cykliczne dostawy just-in-time komponentów do fabryki rowerów,
  • składowanie gotowych produktów,
  • dystrybucja gotowych produktów na Europę.

 

Case study zaprojektowany magazyn: wybór lokalizacji

ROZWIĄZANIE – MAGAZYN ZAPROJEKTOWANY DLA KLIENTA

OMEGA Pilzno w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy miesięcy uruchomiła dla firmy Decathlon magazyn logistyczny w nowej lokalizacji w centralnej Polsce, organizując obiekt zgodnie z wymogami klienta i rekrutując kompetentny zespół logistyków i pracowników magazynowych.
Z organizacyjnego punktu widzenia kluczowymi aspektami przy współpracy było możliwie szybkie uruchomienie procesów logistycznych w nowym magazynie. OMEGA Pilzno delegowała także tabor pojazdów ciężarowych do realizacji wyznaczonych przez klienta zadań w obszarze transportu- wahadeł do fabryki jak również dystrybucji gotowego produktu w Europie Zachodniej.

 

Case study zaprojektowany magazyn: otwarcie obiektu

Kluczowa okazała się elastyczność w dopasowaniu do potrzeb Klienta, którą gwarantuje duża skala działalności oraz dostępność do fundamentalnych zasobów. Dodatkowo zaprocentowała długofalowa współpraca z Klientem i doskonała znajomość jego procesów logistycznych. Udało się również zaimplementować rozwiązanie intermodalne oraz w długim okresie rozszerzyć rozwiązanie o ofertę o obszar celny.

 

Obiekt logistyczny w Kutnie

Magazyn o powierzchni 12 441 m2 zlokalizowany jest w odległości 75 km od fabryki Decathlon w Brześciu Kujawskim. Wysokiej klasy obiekt logistyczny spełnia rygorystyczne wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie węzła autostrady A1, którą realizowane będą codzienne dostawy komponentów oraz transport gotowych produktów.

 

Przybliżony czas przejazdu pomiędzy magazynem a fabryką: 60 minut

 

Składowanie komponentów i gotowych produktów

Produkty oraz komponenty składowane są w nowoczesnym magazynie z nawiązką spełniającym wszelkie wymagania organizacyjne sieci Decathlon. W magazynie prowadzone są przeładunki oraz procesy kompletacyjne.

 

Dostawy komponentów

Terminowy transport w kontekście dostaw komponentów do fabryki jest kluczowy do utrzymania ciągłości produkcji. Z uwagi na to Omega Pilzno zorganizowała wahadło transportowe na linii Kutno-Brześć Kujawski, które pozwala na komfortową realizację dostaw just-in-time.

 

Dystrybucja gotowych produktów

Transport gotowych produktów prowadzony jest z użyciem taboru nowoczesnych pojazdów ciężarowych Omegi Pilzno. Główne kierunki dystrybucji to: Niemcy, Francja Hiszpania i Holandia.

 

Fabryka w Brześciu Kujawskim powstała w 2022 roku i bardzo szybko rozwinęła swoje moce produkcyjne. Zaspokaja ona potrzeby klientów w tej części Europy, a jako że jesteśmy blisko rynków wysoko rozwiniętych (Belgia, Niemcy), rozpoczynamy produkcję coraz bardziej zaawansowanych modeli rowerów. Naturalną konsekwencją wzrostu produkcji jest potrzeba tworzenia bezpiecznych rozwiązań logistycznych, gwarantujących ciągłość pracy fabryki oraz jej zaopatrzenia. Kluczowe dla nas były bliska lokalizacja nowego magazynu, a także dostosowanie go do norm naszej Organizacji, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa. Liczył się też krótki czas realizacji projektu. OMEGA Pilzno spełniła wszystkie te warunki, uzupełniając swoją usługę o przewozy drogowe. Wybór jednego operatora logistycznego pozwala nam zoptymalizować koszty, co ma przełożenie na możliwość zaproponowania lepszych cen na rowery dla naszych klientów – wyjaśnia Magdalena Pater, Transport Manager z firmy Decathlon.

 

PROJEKT W SKRÓCIE

 

WYZWANIA

  • organizacja przestrzeni magazynowej w nowej lokalizacji
  • krótki termin na realizację projektu
  • niewielka odległość obiektu od fabryki
  • organizacja dostaw komponentów z uwzględnieniem metody just-in-time
  • dostawy gotowych produktów na terenie Europy
  • dostosowanie procesów do norm organizacyjnych Klienta

 

ROZWIĄZANIE

  • oddanie do dyspozycji Klienta 12 441 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej w dogodnej dla klienta lokalizacji
  • dedykowany tabor pojazdów ciężarowych do realizacji dostaw i dystrybucji
  • elastyczne podejście do organizacji planów logistycznych i realizacji zadań
  • kompleksowa obsługa klienta w obszarze logistyki kontraktowej, transportu i obsługi celnej

 

REZULTATY

  • składowanie 15000 palet komponentów do produkcji rowerów oraz gotowych rowerów,
  • codzienne dostawy komponentów do fabryki,
  • sprawna dystrybucja produktów do krajów Europy Zachodniej.

Powrót do wszystkich artykułów