Co może skrócić czas transportu towarów?

Stopień natężenia ruchu, nieprzewidziane zdarzenia drogowe i zakazy świąteczne, ale także regulowany przepisami czas pracy kierowcy to przykłady czynników mających bezpośredni wpływ na termin dostawy towaru. Jest ich jednak znacznie więcej. Czy istnieją sposoby na przyspieszenie tranzytu?

Klienci firm zajmujących się transportem drogowym na terenie Europy chcą mieć pewność, że ich towar dotrze bezpiecznie i w wyznaczonym terminie. Najlepiej, by tranzyt zajął możliwie najmniej czasu. Szczególnie, gdy wymaga tego przykładowo proces produkcyjny lub transport dotyczy szybko psujących się materiałów spożywczych. Doświadczeni przewoźnicy wiedzą, jak minimalizować czas przewozu, jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo transportowanych towarów.

  • regulowany przepisami czas pracy kierowcy,
  • zakazy ruchu dla pojazdów ciężarowych,
  • pora przeprowadzenia przewozu,
  • natężenie ruchu na drogach,
  • usterki pojazdów w trasie,
  • nieprzewidziane zdarzenia drogowe,
  • kierunek prowadzenia transportu.

Regularny czas jazdy kierowcy wynosi 9 godzin dziennie.

Przepisy spowalniają tranzyt

Przepisy regulujące czas pracy kierowców pojazdów ciężarowych powstały m.in. dlatego, by optymalizacja transportu nie przebiegała kosztem kierowców, a co za tym idzie, nie wpływała negatywnie na bezpieczeństwo na drogach. Kierowca dziennie może prowadzić pojazd przez łącznie 9 godzin, co przekłada się na około 650 km przebytej trasy. Dwukrotnie w ciągu tygodnia może wydłużyć czas prowadzenia do 10 godzin, co daje w przybliżeniu 730 km. Regularny czas jazdy kierowcy umożliwia zatem np. przejechanie z Rzeszowa do niemieckiego Chociebuża w obrębie jednego dnia pracy. Drogę przebytą podczas jednej doby pracy można wydłużyć prowadząc transport nocą, kiedy – dzięki zmniejszonemu natężeniu ruchu – kierowca może pokonać łączną odległość przekraczającą nawet 800 km.

Szybciej w podwójnej obsadzie

Towary, które wymagają możliwie krótkiego czasu dostawy mogą zostać przewiezione przez podwójną obsadę, czyli przez zespół dwóch kierowców jadących jednym pojazdem ciężarowym. Zgodnie z przepisami kierowcy pracując na zmianę mogą łącznie prowadzić przez 18 godzin w ciągu „doby”.

Zgodnie z przepisami zawartymi w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 „doba” kierowców w podwójnej obsadzie trwa 30 godzin.

Dwa razy w tygodniu zespół kierowców ma możliwość wydłużenia czasu prowadzenia pojazdu łącznie do 20 godzin. Przekłada się to na 1300-1500 km możliwych do przejechania w trakcie jednej „doby” pracy zespołu dwóch kierowców.

Przykład – transport z Belgii do Polski

Jeden kierowca z Belgii do Polski będzie jechał około dwóch dni. Na miejsce dotrze najczęściej na trzeci dzień od rozpoczęcia przejazdu. Transport wykonywany przez kierowców jadących w zespole będzie na miejscu już drugiego dnia po południu.

Podwójna obsada jest zatem rekomendowanym rozwiązaniem na szybki przerzut, gdy sytuacja klienta tego wymaga. Transport dostosowany do potrzeb klienta – skontaktuj się z nami.

Sposób na niespodziewane zdarzenia drogowe

Zatory drogowe wywołane wypadkami lub innymi trudnymi do przewidzenia zdarzeniami są nieodłącznym czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie branży transportowej. Wydarzenia losowe są często nie do uniknięcia, a jedynym, co może pomóc w niwelowaniu ich wpływu na czas tranzytu jest wczesna informacja o sytuacji na drogach.

Dzięki liczącej ponad 500 kierowców załodze Omegi Pilzno, która pozostaje w nieustannym ruchu na trasach całej Europy, mamy bieżący podgląd sytuacji drogowej. Kierowcy, którzy są w trasie informują swoich spedytorów o problemach, które napotkali na drodze, dzięki czemu nasze pozostałe ciężarówki mogą z powodzeniem ominąć spowalniający transport odcinek drogi.

Informacja bezpośrednia wspomagana jest przez dane nieustannie spływające do nas dzięki nowoczesnemu systemowi GBOX, który jest jednym z nowocześniejszych systemów telematycznych. Dzięki niemu wiemy na bieżąco m.in., gdzie są nasi wszyscy kierowcy, jak dużo drogi dzieli ich od celu oraz ile czasu pracy pozostało im danego dnia. Dzięki temu możemy sprawniej reagować na ewentualne trudności napotkane przez nich w trasie.

Skala naszej działalności umożliwia wczesne ostrzeganie i dostosowanie trasy przejazdu z ominięciem zakorkowanych dróg. Nie bez znaczenia jest również dobra współpraca kierowców i spedycji.

Tabor w doskonałym stanie

W Omedze Pilzno zmniejszamy również prawdopodobieństwo wystąpienia niespodziewanej usterki. Dzięki temu, że nasz tabor składa się w zasadzie jedynie z nowych ciężarówek, ich awaryjność jest bardzo niska. Jeśli jednak coś się wydarzy współpracujemy z siecią serwisów rozsianych po całej Europie, dzięki którym nasze zestawy mogą w krótkim czasie wrócić do pracy.

Obowiązujące w krajach Europy zakazy ruchu dla pojazdów ciężarowych stanowią kolejny czynnik wydłużający czas tranzytu. Nie da się ich uniknąć ani obejść, ale dzięki możliwościom jakie daje duże przedsiębiorstwo z ponad 25-letnim doświadczeniem, planowanie transportu przebiega zawsze z uwzględnieniem możliwych opóźnień związanych z zakazami ruchu dla pojazdów ciężarowych.

Co powinna oferować firma transportowa, by zagwarantować szybki transport?

  • elastyczne podejście do organizacji przewozów,
  • stała optymalizacja tras do zmieniających się warunków,
  • transport z dwuosobową załogą,
  • tabor nowoczesnych pojazdów ciężarowych,
  • dostęp do sieci serwisów rozsianych po całej Europie,
  • wykorzystanie nowoczesnych systemów informatycznych typu. GBOX,
  • planowanie transportu oparte na wieloletnim doświadczeniu.

Transport dostosowany do potrzeb klientaskontaktuj się z nami.

Specyfika kierunków transportu

Każdy kraj docelowy ma specyficzne uwarunkowania, które bezpośrednio wpływają na tranzyt. Planujesz transport do krajów Unii Europejskiej? Interesujesz się transportem do Serbii? Może masz coś do przewiezienia do Szwajcarii? Dowiedz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć.

Powrót do wszystkich artykułów